انفجار هواپيمای مسافربری برفراز انگليس، کار سيا يا ليبی؟


انفجار هواپیمای مسافری بر فراز انگلیس؛

کار سیا  یا  لیبی؟

چهار شنبه 12 تیر ماه 1387 برابر با 2 ژولای 2008  در ایران مراسم  یادبود بیستمین سالگرد حمله جنایتکارانه نیروی دریائی آمریکا به یک هواپیمای مسافربری ایران  برفراز خلیج فارس برگزار شد.

در آن عمل جنایتکارانه تمامی 290 تن سرنشنیان  که در میان آنها 53 زن، 57 کودک 2-12 سال و 42 تبعه  غیر ایرانی قرار داشت کشته شدند.

در سالگرد آن  تلویزیون ایران برنامه هائی برگزار کرد و آقای زارعی یکی از کارشناسان مسائل سیاسی اظهار داشت: در انفجاری  که  مدتی پس از این حادثه  در هواپیمای مسافری برفراز انگلیس صورت گرفت و تمامی سرنشنینان آن کشته شدند آمریکا لیبی را محکوم کرد و دوتبعه آنرا بازداشت کرده و این امر را دستآویزی برای حمله به لیبی قرار داد؛ در حالیکه چندی بعد سیا اظهار داشت که این عملیات توسط بعضی عوامل داخل سیا صورت گرفته بود.

این نکته بسیار سئوال برانگیز است.  واقعیت چیست؟ آیا آمریکا بدلیل مسائلی که آن زمان در خصوص  پروژه اتمی لیبی داشت چنین جنایتی را مرتکب شد تا دستاویزی برای فریب اذهان عمومی جهان بیابد و عمل جنایت آمیز خود را با کشتاری دیگر تکمیل کند؟ اگر چنین باشد حقیقتا نام این عمل سوای از تروریسم بوده  جنایت ، دد منشی  و دیو صفتی گویا تر است. زیرا در جهان امروز تروریستها اکثرا انسانها ی شریفی هستند که بدلیل همین جنایتها دست از جان خود میشویند و انتقام میکشند.

این موضوع دقیقا درارتباط با برج های دوقلوی آمریکا قرار میگیرد. آیا واقعا گروهی ستم دیده و دست از جان شسته برای انتقام دست بدین کار زده اند و یا اینکه در پشت پرده  دست آمریکا و اسرائیل

( مطابق بعضی اخبار منتشر شده) در کار بوده  تا زمینه را برای حمله ای بس جنایتکارانه تر به افغانستان و برنامه هائی که برای حملات بعدی  داشته اند، فراهم کنند؟

اما واقعیت هرکدام از این دو  باشد یک نکته یا استدلال  حقوقی و یا فلسفی را نباید از نظر دور داشت اینکه: فرض که این عمل بنا بر قول آمریکا توسط عده ای تروریست صورت گرفته باشد در اینصورت اگر این کشتار بد و غیر انسانی است کدام منطق معقول و انسانی برا ی توجیه انتقام کشی و کشتار هزاران برابر مردم فقیر و بی پناه افغانستان وجود دارد. از طرف دیگر بیاییم فرض کنیم که آمریکا حق داشته انتقام بکشد پس بر همین اساس و منطق نیز مردمی که زیر تیغ جنایتهای آمریکا و اسرائیل قرار گرفته اند نیز حق دارند دست به انتقام کشی بزنند. حال به یک تفاوت میرسیم اینکه آمریکا برای کشتارهای خود از ارتش منظم و سیر استفاده کرده از فاصله دور با شلیک موشک  پیر  و جوان؛ زن و مرد ووو همه را در هر حال و  با تعداد  زیاد میکشد اما طرف مقابل مردمی فقیر و گرسنه اند که تنها  یک ضربه کوچک میزنند و جان خود را نیز فدا میکنند.

نکته دیگر اینکه هیچکدام از وسائل ارتباطات جمعی غرب که ادعای آزادی دارند ابدا حاضر نیستند این گونه مسائل  را به سطح جامعه بکشند. مسلما خبرنگاران عادی از این مسئله و خفقان و ستمی که بر آنها روا میشود تا سکوت کنند آگاه هستند.  زیرا میدانند جریمه ای که برعلیه آنها در صورت زبان  گشودن ( زبان درازی ) اعمال میشود سنگین است،  ناچارا سکوت میکنند.

چنانچه رسانه ای در جهان بطور واقعی آزاد است و یا میخواهد واقعیت جنایات ضد بشری روشن شود بفرمائید این گوی و این میدان.  از یکطرف آقای زارعی و یا مدعی دیگری بیاید و از جهت مقابل آمریکا نماینده بفرستد  و به مناظره بنشینند تا مردم بدانند چه اتفاقی افتاده و کدام راست و کدام دروغ میگویند؛  تا درسی بشود برای آینده مردم عادی و دیگر بار فریب نخورده جان شان را فدای مطامع غیر انسانی ثروتمندانی حقیر نکنند.

اگر اروپائیان ادعا دارند که در کشورهایشان آزادی بیان و… وجود دارد چرا اجازه میدهند که چنین بیرحمانه کشته بشوند؟ این کشتار میتواند دامن هر کسی را بگیرد؛  پس چرا سکوت میکنند ؟ مسلما ترس و عدم وجود آزادی  جلوی  آزادی بیان  را میگردد.

کاملا بجاست  تا نکته دیگری نیز در همین رابطه مطرح شود.

آمريكا پس از 48سال ماندلا را از فهرست تروريست ها خارج كرد!

رئيس جمهور آمريكا با امضاي قانوني، نام نلسون ماندلا سمبل مبارزه با نژادپرستي را از فهرست تروريست ها خارج كرد.
به گزارش پايگاه خبري سي ان ان، براساس اين قانون، محدوديت هاي درنظرگرفته شده براي اعضاي حزب ميهني آفريقا توسط وزارت خارجه آمريكا و سازمان سيا برداشته خواهد شد.
نلسون ماندلا و اعضاي كنگره ميهني آفريقا، هنگامي كه مشغول مبارزه با رژيم نژادپرست جنوب آفريقا بودند، در فهرست تروريسم آمريكا قرار گرفتند.
جان كري سناتور دمكرات ضمن استقبال ازاين اقدام آمريكا اظهار داشت: نام ماندلا در فهرست تروريسم جايي ندارد.
رژيم نژادپرست آفريقاي جنوبي كه از حمايت غرب برخوردار بود در سال 1960 «حزب ميهني آفريقا» را كه در حال مبارزه براي نابودي آن بود در فهرست تروريسم قرار داده بود و آمريكا نيز به تبعيت از آن، اقدام به اين كار كرد.براساس اين قانون جديد كه بوش روز سه شنبه آن را به امضا رساند، منع مسافرت اعضاي حزب ميهني آفريقا به آمريكا برداشته شد.ماندلا در سال 1942 به كنگره ميهني آفريقا كه از اكثريت سياهپوست در جنوب آفريقا دفاع مي كرد پيوست و به عنوان رهبر آن در سال 1948 شناخته شد.وي در سال 1964 به حبس ابد محكوم شد و پس از 27 سال در سال 1990به عنوان سمبل مبارزه با تبعيض نژادي از زندان آزاد شد.

(این خبر مستقیما از کیهان چاپ ایران کپی شده است.)

توجه شود کشوری نژاد پرست که برمبنای همان نژاد پرستی اعمالی انجام داده که ورای تمامی

ترم هائی مانند تروریست و… قرار میگیرد مورد حمایت آمریکا و اروپا بوده است.

آن حکومت نژاد پرست،  آقای  نلسون ماندلا مبارز سیاه پوست آزادی خواه را تروریست نامید  و آمریکا نیز او را درلیست سیاه خود قرار داد. اما در حالیکه اکنون بیشتر از یک دهه از سقوط آن رژیم نژاد پرست میگذرد و ماندلا رئیس جمهور آفریقای جنوبی  نیز شد  تازه امروز آمریکا میخواهد نام او را از لیست تروریستها بردارد.

اگر این نکته را به بررسی بگذاریم  نتیجه آن میشود که مبارزه با نژاد پرستی و برای دستیابی به آزادی و حقوق اولیه انسانی ( حقوق بشر) تروریسم است.

نیازی به بحث زیاد نیست و بنظر میرسد هر شخصی کمی انسانیت و همت انسانی داشته و آزاد و رها از قید و بند ها باشد میتواند از همین مختصر نتیجه لازم را بگیرد و بداند که در این بازی های سیاسی کنونی متاسفانه دروغ  و سیاست بازی  جای  سیاست و انسانیت را گرفته است.

بزرگترین جنگها و جنایتها در این عصر جنگهای رسانه ای و فریب مردم است.

بگذارید اسم ما  نیز در لیست تروریستها ووو  چنین حکومتهای جنایتکاری قرار بگیرد چه این خود افتخاری است و نشانی از انسانیت، شرف، آزادمردی و آزادی خواهی.

                                                                 جنبش روشنفکری – ایران

                              بیستمین سالروز جنایت آمریکا در کشتار مسافرین هواپیمای مسافری ایران

Info@intellectualism-movement-iran.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *