تغییرات ریشه‌ای در جهان و تلاش‌های واپسگرایانه اسرائیل برای بازگشت به گذشته

در همین چند سال انگشت شمار اخیر جهان با تغییرات ریشه‌ای در تمام جوانب روبرو شده است. از بزرگترین آنها تغییرات وسیع علمی تکنیکی است که نوع  زندگی جدید و در نتیجه روش‌ها و تلاش‌های نوینی را پیش پای بشر گذاشته است.

در سیاست که مجموعه گسترده‌ای از روابط ، اقتصاد و جنگ‌ها می‌باشد نیز تغییرات عظیمی روی داده است و ابر قدرتی آمریکا از جنبه‌های  سیاسی، نظامی و اقتصادی به پایان رسیده است.

وضعیت سلاح‌ها در جهان به مرحله‌ای رسیده که آمریکا حتی جرات جنگ کردن با کره شمالی و ایران را هم ندارد. پاکستان با تمام ضعف‌های اقتصادی اما بواسطه داشتن بمب اتمی می‌بایست آرام و بدور از جنگ و درگیری‌های جدی داخلی باشد و خطر جنگ داخلی و تجزیه آن بهمین دلیل باید منتفی بشود و…

در این عصر شاید هیچ کشوری توان یک جنگ بزرگ و  یا طولانی مدت را نداشته باشد.

چین به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شده است و در نتیجه حتی سرمایه‌داران بزرگ آمریکا و اروپا نیز در حال انتقال محل کار و زندگی به چین هستند.

سخن کوتاه اینکه:

۱- گروهی از کشورها از جمله ایران متوجه این تغییرات جهانی شده‌اند و درحال هماهنگ کردن سیاست‌های خود با وضعیت جدید هستند.

۲- بعضی هنوز متوجه نشده‌اند.

۳- تعدادی متوجه شده‌اند ولی این تغییرات زندگی آنها را بهم خواهد ریخت و از این تغییرات متضرر می‌شوند؛ پس سعی در توقف آن دارند؛ اسرائیل یکی از این موارد است.

حیات اسرائیل وابسته به آن است که کشورهای مسیحی را با دروغ  “یهودی بودن عیسی مسیح” به زیر سلطه خود بگیرد و با تحریک احساسات آنها از آنچه ستم بر یهودیان در جنگ دوم می‌نامند غرب را تا ابدالدهر مدیون خود نگهدارد.

اگر قدرت از غرب مسیحی – صهیونیستی به شرق (چین) لامذهب برود، آنگاه  اسرائیل  پشتیبان اصلی و تکیه‌گاه بقای خود را از دست می‌دهد؛ پس تمام تلاش خود را می‌کند تا آنجائیکه ممکن است همه چیز را به گذشته بازگرداند.

یکی از این شگردها تحریک ایران به جنگ است زیرا برآن باور استکه با دامن زدن به جنگ وسیع در منطقه، بسیاری از “برنامه‌های گسترده تغییر در جهان” برگشت خواهد خورد و یا حداقل برای سال‌ها به تعویق می‌افتد.

اما غافل از آنکه قدرت این تغییرات بسیار فراتر از این توطئه‌ها و عملیات کوچک است. همچنین ایران در یک اتحاد با چین و روسیه مجبور به همکاری و هم‌آهنگ کردن اعمال و رفتارش با متحدانش می‌باشد و آنها جنگ نمی‌خواهند ولی حاضرند ایران را با برترین سلاح‌های ممکن بازدارنده حملات، مسلح بکنند.

از طرفی سرائیل از درون نیز متلاشی شده است و در میان کشورهای غربی نیز دیگر آن نفوذ سابق را ندارد.

هرچند دو حزب قدرتمند آمریکا حمایت از اسرائیل را اعلام کرده‌اند ولی سیاست‌های حزب دمکرات از زمان ریاست جمهوری “اوباما” نشان داد که دیگر آنچنان در قید دستورات اسرائیل نیست و اکنون نیز همین حزب به قدرت رسیده و دنباله همان سیاست را گرفته است.

نکته آنجاست که بسیاری یهودیان ثروتمند نیز پشت آمریکا و اسرائیل را خالی کرده‌اند. بقول معروف “آنها جهان وطنی –گلوبالیست- یعنی پول وطنی هستند” یعنی هرکجا پول بیشتری باشد آنجا را وطن خود قرار می‌دهند و دین برای آنها فقط وسیله است.

معلوم نیست چه تعدادی از آنها هم اکنون شهروندی چین را گرفته‌اند، چه تعدادی درخواست شهروندی داده‌اند و چه تعدادی در این فکر هستند

این مهاجرت سرمایه و سرمایه‌داران به چین فقط شامل یهودیان آمریکا نیست بلکه از خود اسرائیل و اروپا نیز چنین کرده اند! بسیاری از مسیحیان آمریکا و اروپا نیز در صدر مهاجران قرار دارند.

تلاش اسرائیل برای کشاندن ایران به جنگ

اسرائیل با حملات پیاپی به نیروهای ایرانی در سوریه، حمله به کشتی‌های ایرانی، کشتن نفرات کلیدی ایران، حمله به تاسیسات اتمی و… سعی در تحریک ایران به جنگ دارد. ایران مواردی مانند حمله به کشتی‌ها را پاسخ داده است اما مواردی را بی جواب گذاشته تا به موقع مناسب پاسخ بگوید.

پاسخ‌گوئی به اسرائیل در حملاتش به نیروهای ایران در سوریه دقیقا خواسته اسرائیل است تا تشنج در منطقه را دامن بزند و با تبلیغات مظلوم‌نمایانه در سیاست غرب نسبت به ایران تغییراتی ایجاد بکند و حتی دامنه جنگ را تا بیشترین حد ممکن گسترش بدهد و در نتیجه به خودش اجازه بدهد تا به ایران حمله اتمی بکند. امری که ابدا از سیاستمداران این کشور بعید نیست؛ و در اصل به‌نوعی هدف اصلی آنهاست تا با حمله اتمی هم ایران را در یک فاجعه عمیق برای سال‌های طولانی فرو ببرند و هم سایرین را هم به نوعی تهدید کرده بترسانند.

سیاست‌های اسرائیل برای همه جهان و بشریت بسیار خطرناک است و درصورت موفقیت ضربات شدید مالی و جانی را برجهان وارد خواهد کرد.

آخرین کار وقیحانه و ضد بشری اسرائیل حمله روزهای اخیر به سایت اتمی نظنز و انفجار در سیستم برق آنجا بود.

اسرائیل به خود اجازه می‌دهند تا مستقیما در داخل کشور دیگری دست به عملیات نظامی، جاسوسی و… بزند.

تصور کنید که این کار را کشوری در خصوص کشورهای غربی یا اسرائیل بکند؟؟؟!!!.

اسرائیل با افتخار به آن اعتراف کرد و مسلما هدف‌اش آن بود که ایران کنترل خود را از دست داده و دست به تهدیدات بسیار تند و خشن خارج از عقل بزند و یا حتی اقدام  نظامی گسترده‌ای بکند تا آنگاه بطور جدی وارد یک جنگ بشود.

اعتقاد همگان برآنست که اسرائیل قادر به یک جنگ طولانی مدت نیست؛ همین امر نشان می‌دهد در چنین وضعیتی برنامه اسرائیل حملاتی بسیار بسیار شدید و قاطع در کمترین زمان باشد. مثلا با بمب‌های بسیار قوی (شبه اتمی یا اتمی کم قدرت و…) تاسیسات زیربنائی، نظامی و… و از جمله محل اقامت بعضی سران حکومت را بمباران بکند.

ایران و تغییرات در جهان

بنظر می‌رسد رهبری سیاسی ایران از چند سال پیش به این تغییرات در جهان آگاهی یافت و سیاست خود را در این مسیر گذاشت. اما بواسطه وضعیت خاص ایران در جهان و تحریم‌ها، همراه شدن با این تغییرات کار ساده‌ای نبود ولی اکنون مسائل و مشکلات در حال حل شدن است.

 بزودی جهان شاهد دگرگونی‌های بسیار عمیق در رهبری سیاسی، اقتصادی، نظامی  خواهد بود.

دسته‌بندی‌ها، معاهدات و اتحادهائی جدید در جهان شکل خواهد گرفت که ابدا با گذشته قابل مقایسه نیست و اگر ایران آگاهانه عمل بکند در آنها جایگاه خوبی خواهد داشت.

درک ایران از این موقعیت با امضاء سند همکاری ۲۵ ساله با چین به نقطه خوبی رسید و بهتر آنست که هرچه زودتر طرح‌های همکاری های اقتصادی، عمرانی، علمی، صنعتی… شروع بشوند.

با اجرای سند همکاری با چین حتی در صورت ادامه تحریم‌ها توسط آمریکا، ایران می‌تواند هرمقدار نفت بخواهد به چین (یا با واسطه چین به سایرین) بفروشد؛ یعنی چین اولین خریدار می‌شود وبعد خود چین آنرا می‌فروشد در نتیجه تحریم‌ها کاملا بی‌اثر شده و میزان مناسبی ارز به کشور وارد می‌شود که باید با آن به توسعه همه جانبه کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم پرداخت.

ایران می‌بایست با سیستم فاسد درونی (رانت‌خواری، رشوه‌خواری و…) برخورد جدی بکند وگرنه آن ثروت نیز تنها به یک اقلیت خاص خواهد رسید.

از طرفی جهان وطنی‌ها (پول وطنی‌ها) نیز بازار ۸۰ میلیونی ایران را می‌خواهند بدست بیاورند و آنرا به بازارهای کوچک ترجیح می‌دهند.

ایران بازاری است که با داشتن بزرگترین ثروت یعنی مردمانی با تحصیلات بالای دانشگاهی می‌تواند در تولید کالاهای بسیار پیشرفته علمی که نیازمند تعداد بسیار زیاد متخصص دانشگاه رفته است، وارد بشود.

کشورهائیکه این تغییرات را نبینند از قطار تحولات و توسعه جهان عقب می‌مانند.

آپریل ۲۰۲۱         فروردین ۱۴۰۰

جنبش روشنفکری – ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *