تهديد آمريکا به حمله اتمی به ايران نشانه وحشيگری و ضعف نظامی آمريکاست


تهدید به حمله اتمی نشانه وحشیگری و ضعف نظامی آمریکا

در یکی دو هفته اخیر آقای باراک اوباما رئیس جمهوری  و خانم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا تلویحاً ایران را تهدید به حمله اتمی کردند. این تهدید از دوجنبه مورد توجه و بررسی است.

1- در هر جنگ یا دعوائی  قوی ترین و نهائی ترین اسلحه یا تهدید در آخرین لحظه و موقعی که تمامی تیرهای ترکش به اتمام رسیده بکار میرود. پس چنین تهدیدی با سنگی باین بزرگی نشان ضعف کامل نظامی آمریکا در برابر ایران است.

سلاح اتمی که تنها دوبار آنهم توسط آمریکا در جنگ دوم جهانی بکار رفته قوی ترین سلاح های کشتار و تخریب جمعی است.

سلاح اتمی از زمان استفاده  در جنگ دوم جهانی تا کنون بسیار پیشرفته تر شده و در انواع مختلف تولید شده است. از یک جهت قدرت و گستره تخریب آن رشد کرده و میتواند چندین برابر هیروشیما را از بین ببرد. از طرفی دیگر اندازه بمب و محدوده تخریب آن کوچکتر شده  میتوان برای محیط های کوچکتری استفاده کرد و هرچه را در آن هست  نابود نمود.

از جانبی دیگر با پیشرفت مجموعه علوم و وسایل جنگی،  سلاح اتمی نیز از زوایای مختلف رشد داشته است؛ مثلاً آنطور که آمریکا ادعا میکند ( و میتواند صحیح هم باشد) نوعی از آن میتواند در عمق معینی از زمین فرو رفته انفجاری کوچک و محدود برای تخریب پناهگاهها و یا تاسیسات اتمی سایر کشورها و در این مورد خاص ایران ایجاد کند.

آیا چنانچه مقصود آمریکا استفاده ازاین یکی بوده، کار در این مرحله و بهمین سادگی خاتمه مییابد؟

پاسخ صریح آنستکه، خیر چنین نیست!.

هنوز آزمایش دقیق و امتحان واقعی از این نوع  سلاح انجام نگرفته است تا مشخص شود که کار بهمان محدوده مورد نظر خاتمه مییابد. حتی چنانچه این نوع بمب در محدوده ای کوچک هم عمل کند باز مرگ هزاران انسانی که در این سایت های اتمی مشغول  کارهستند و کسانیکه در آن نزدیکی زندگی میکنند حتمی است. و آن محیط برای سالیان دراز قابل استفاده و حتی عبور و مرور نخواهد بود.

مسلماً چنانچه حمله ای به تاسیسات اتمی کشور دیگری که در حال فعالیت است صورت بگیرد، قدرت تخریب تنها به بمب اتمی شلیک شده محدود نمیشود بلکه  خود همان تاسیسات اتمی که مورد اصابت قرار گرفته تخریب بیشتری ایجاد میکند.

باید توجه کرد که در تاسیسات اتمی هر کشوری مسائلی مخفی نیز وجود دارد. پس در صورت چنین حمله ای نمیتوان مطمئن بود که آسیب ها بهمان میزان محاسبه شده توسط کشور مهاجم باشد بلکه احتمال قوی آنستکه آسیب های بسیار بیشتری زده میشود.

بر اساس گزارش محققان و متخصصان امور اتمی که از سالها پیش در سایتهای مختلف منتشر شد در صورت هرگونه حمله اتمی به تاسیسات اتمی ایران که در مرکز کشور قرار دارند منطقه وسیعی از ایران مورد تهاجم تشعشعات اتمی قرار گرفته و باعث نابودی آن مناطق گردیده، میلیونها کشته و مجروح برجای خواهد گذاشت.

جنبش روشنفکری – ایران اولین تشکلی در جهان بود که چند سال پیش نوشت: آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد و اگر قرار بر حمله باشد تنها آلترناتیو آمریکا استفاده از سلاح اتمی است. برای خواندن دلایل آن میتوانید به آن تحلیل مراجعه نمائید.

2- بررسی موضوع از زاویه انسانی و قوانین بین الملل

چنین تهدیدی با هیچگونه موازین بین المللی و انسانی قرابت ندارد.

در مقابل این تهدید بسیار وحشتناک و وقیحانه، زمانیکه آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران یک جمله در باره اسرائیل حرف زد آنرا پیراهن عثمان کردند و سالهاست جهان را تحریک میکنند.   آمریکا ( و البته اسرائیل به کرات) علناً تهدید به قتل و کشتار دسته جمعی مردم ایران کرده اند ولی همین مدافعان حقوق بشر اعم از غربی و ایرانی در سکوت فرو رفته اند. غربی ها برای منافع خود؛  ولی ایرانی ها بواسطه عدم استقلال و اینکه در مواردی خود را به این کشورها فروخته اند، نمیتوانند از حقوق واقعی انسان ( بشر) و حتی خودشان، دفاع کنند.

انسان یا دولت و یا هرچیز وابسته ای، از خود اختیاری ندارد و مجبور است  ظلم و تعدی را تحمل کند.

از طرفی دیگر دولت ایران هنوز طرز استفاده از ظرفیت های دیپلماتیک را در جهان فرا نگرفته تا از این تهدیدها در میان سازمانهای بین المللی و افکار عمومی جهان  بنفع ایران استفاده بکند.

تهدید به حمله اتمی یعنی تهدید به کشتن، آنهم کشتار جمعی بسیار زیاد.

چگونه است که در اروپا اگر کمترین تهدیدی نسبت به شخصی و یا کشوری صورت بگیرد با بدترین و شدیدترین پاسخ ها روبرو میشود ولی در این موردهمه گوش ها  کر شده اند و کسی چیزی بروی خودش نمیآورد؟؟؟!!!

در غرب تهدید به قتل  جرمی بسیار بزرگ محسوب شده و شخص به بدترین و سخت ترین جریمه ها محکوم میشود اما در خصوص این تهدید بزرگ همه سکوت کرده اند انگار که حرف مهمی زده نشده است!!!

آیا اگرایران و یا هر کشور ضعیفی، کمترین حرفی بزند باز اینچنین همه کرو کورو لال خواهند بود؟!

این تهدید اتمی را میتوان از زوایای دیگری هم بررسی کرد مثلاً در یک مقایسه میان کشتار اینچنینی با حکم اعدام، ولی در اینجا بهمین میزان قناعت میشود.

بیائیم انسان و انسانی آزاده باشیم  و از چاپلوسی قدرتمندان، مردانه خود را رها سازیم.

آزادگی نیازمند شجاعت است و برای شجاع بودن مراحل مختلفی راباید طی کرد و خصوصیات زیادی باید داشت.

                      آپریل 2010       اردیبهشت  1389

                                                       جنبش روشنفکری – ایران

info@intellectualism-movement-iran.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *